Wednesday 7 September 2011

GAT-X303 Aegis - Gundam

Aegis
GAT-X303 Aegis prototaip transformable serangan menggunakan senjata mudah alih, ia adalah yang diketengahkan di dalam siri anime Mobile Suit Gundam SEED . Unit ini dipandu oleh Athrun Zala.

Ciri-ciri Teknologi
Aegis adalah komander jenis mudah alih dengan sensor sangat maju dan kuasa serangan yang berat. Ia boleh bertukar menjadi perisai mudah alih konfigurasi bersenjata dengan tenaga "Scylla" meriam 580mm.

Meriam ini cukup kuat untuk memusnahkan kapal angkasa. Selain itu ia mempunyai senapang di rusuk 60mm ditangan untuk pertempuran jarak dekat-range, Aegis dilengkapi dengan 4 sabres di bahagian rusuk.

Selain itu Aegis senjata telah dipasang pada lengan dan kaki berbanding tangan dibawa, kesemua senjata ini boleh menggunakan masa yang sama atau sama ada dalam keadaan apabila menjadi perisai mudah alih.

Aegis dilengkapi dengan dua "Igelstellung" CIWS  75mm di kepalanya. Akhir sekali untuk pertahanan adalah langkah perisai pada lengan kiri dan dilengkapi dengan sistem Shift Fasa perisai.

SENJATA

"Igelstellung" 75mm CIWS Multi-Barrel
Dipasang di kepala Aegis dua "Igelstellung" multi-tong 75mm CIWS senapang. Senjata peluru cahaya digunakan untuk memintas peluru berpandu dan memusnahkan kenderaan berperisai ringan, walaupun dikelaskan sebagai hawa Anti.

Saber Beam
Aegis dilengkapi dengan 4 sabres di bahagian rusuk yang telah dipasang pada lengan dan kaki berbanding tangan dibawa, semuanya boleh menggunakan masa yang sama untuk bertindak.

Perisai
Perisai logam mudah yang boleh dipasang pada lengan kiri.

"Scylla" 580mm Tenaga Cannon
Tenaga meriam yang kuat yang hanya boleh diberhentikan dalam konfigurasi perisai bergerak. Senjata ini mempunyai kuasa yang mencukupi untuk pemedih mata melalui seluruh lebar kapal perang Earth Alliance.

60mm Tenaga tinggi Beam Rifle
Untuk senjata antara sistem menyusunatur langkah bertenaga tinggi senjata di rusuk 60mm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...